15 Nisan 2013 Pazartesi

Fit Öneri : İyi beslenmeye buzdolabınızı temizleyerek başlayın!

Geçtiğimiz hafta sizlerle bundan sonra daha iyi beslenmeye çalışacağımdan bahsetmiştim. Bazı kaçamaklar dışında aslında başarılı oldum. bu süreçte beni en çok yoran şeyin buzdolabımdaki dağınıklık ve işe yarar besinlerin olmaması olduğunu farkettim.

Bu nedenle hafta sonumu mutfakta geçirerek daha düzgün beslenebileceğim bir buzdolabı yaratmaya çalıştım. Uzun süredir evde yemek pişirmeye vaktim olmadığından dolayı buzdolabımda alınmış, unutuluş, çürümüş, bayatlamış her şeyi temizledim. Sonrasında dolap bomboş kaldı sonuç olarak :) Sonrasında yaptığım mutfak alışverişimi dolaplara yerleştirdim ve kendimi yemek yapmaya verdim.

Toplamda 2 - 2,5 saatimi yemek yaparak geçirdim. Böylece uzun zamandır aklımda olan haftalık yemek pişirme maratonunu da hayata geçirmiş oldum :)

Bu süre uzun zaman gibi görünebilir ancak böylece;
-Bir günde tüm yemek muhabbetini bitirip sonrasında mutfağımı temizledim; böylece mutfağım tüm hafta derli toplu olacak :)
-Hafta içinde işyerime kendi yemeğimi götürebileceğim
-Yorgun argın işten açlıktan gözüm dönmüş olarak geldiğimde dışarıdan yemek söyleyip kaçamak yapmaya bahane bulamayacağım.
-Aldığım sebzeler buzdolabında pişirilmeyi beklerken ömrünü tüketmeyecek. Böylece hem israfı önlemiş oluyorum, hem de ev ekonomisine katkıda bulunuyorum.

Pişirmediğim arta kalan yiyecekleri de pişirmeye hazır bir şekilde buz dolabına attım. Bu da bir günde tüm yemeğini pişirmeye üşenen bünyeler için iyi bir alternatif olabilir :)

Sevgiler...

1 yorum:

  1. tamamen seninleyim.gel bu işi beraber yapalım.ben dr.mehtapın büyülü grubundayım,ona çok güveniyorum.
    http://mevsimlerdenroma.blogspot.com/
    bi bak istersen.
    Nur

    YanıtlaSil